هزینه ساخت هتل آپارتمان
18
آوریل

هزینه ساخت هتل آپارتمان در مشهد

در اکثر شهرها و کشورهایی که به عنوان مناطق گردشگری و توریستی شناخته  می شوند، اقامتگاه ها و هتل های زیادی برای رفاه حال مسافران در نظر گرفته میشود. اگر قصد ساخت هتل را دارید برای اطلاع از هزینه ساخت هتل آپارتمان تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

برای بررسی دقیق هزینه ساخت هتل آپارتمان باید عوامل زیادی را مورد بررسی قرار داد. فردی که قرار است به عنوان مالک یا سرمایه گذار هتل آپارتمان اقدام به ساخت نماید باید تمامی این عوامل را مدنظر داشته باشد که در ادامه با یکدیگر بررسی می کنیم.

گروه معماری سعیدیان با مهندسین و تیم اجرایی مجرب خود آماده همکاری درزمینه طراحی، نظارت و اجرای انواع زائرسرا، اقامتگاه ها، هتل های درجه یک، درجه و دو و هتل های ستاره دار می باشد. برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 05138467497 در تماس باشید.


آیا ساخت هتل در مشهد توجیه اقتصادی دارد؟

پیش از بررسی عوامل موثر در هزینه ساخت هتل خوب است به این سوال پاسخ دهیم  که آیا برای فردی که قصد سرمایه گذاری یا شروع یک کسب و کار در حوزه هتلداری دارد، آیا ساخت هتل ارزش اقتصادی دارد یا خیر؟

همانطور که می دانید شهر مشهد به عنوان یک قطب مذهبی و گردشگری هر ساله میزبان مسافران و گردشگران زیادی است که برای رفاه مسافران مکان های اقامتی و تفریحی زیادی به وجود آمده است.

مناطق اطراف حرم امام رضا (ع) که فاصله کمتری تا حرم دارند مکان های مناسبی برای احداث هتل آپارتمان می باشند. از طرفی کمبود هتل های 4 ستاره و 5 ستاره در مشهد حس می شود،  و با توجه به پیشرفت های زیادی که مشهد در جذب گردشگران دارد، این صنعت روز به روز در حال گسترش است.

براساس آمار ساخت هتل در ایران، چهارمین صنعت درآمدزایی است که دلیل خوبی برای سرمایه گذاری و ساخت هتل آپارتمان در مشهد است.

شرایط لازم برای ساخت هتل آپارتمان

به طور کلی هتل های به پنج سطح یک ستاره، دوستاره تا پنج ستاره دسته بندی می شوند. این دسته بندی برای هتل آپارتمان ها می باشد و زائرسراها، اقامتگاه ها و سوئیت ها در این دسته بندی قرار نمی گیرند.

برای اینکه یک هتل در این دسته بندی قرار بگیرد باید حداقل شرایط لازم دارا بودن سحطی از تسهیلات و خدماتی که به مسافران ارائه می شود را داشته باشد.

تعداد اتاق، ظرفیت هتل، خدمات خصوصی، سرویس ها و تجهیزات اتاق خواب، سیستم های گرمایشی و سرمایشی و سایر سطوح کیفیتی از عوامل مهم در دسته بندی هتل ها می باشد.

ساخت هتل در مشهد

هزینه ساخت در کدام شهرها کمتر است؟

اگر از هزینه های مصالح و متریال های مورد نیاز فاکتور بگیریم، هزینه ساخت هتل آپارتمان تا حد زیادی به قیمت زمین بستگی دارد. به طور مثال در کلان شهری مانند تهران قیمت هر متر مربع زمین با همان متراژ زمین در شیراز خیلی تفاوت دارد.

در شهرهای بزرگ و گردشگر پذیر ایران مانند تهران و مشهد هزینه ساخت هتل آپارتمان بیشتر از شهرهایی مانند شیراز یا اصفهان یا سایر شهرهای بزرگ است.

این نکته را در نظر بگیرید که اگر یک هتل کوچک در منطقه ای مناسب و استراتژیک شهر داشته باشید که جذب مسافر بیشتری دارد، بهتر از یک هتل بسیار بزرگ و مجلل در منطقه ای از شهر است که زمین آن ارزان تر و در حاشیه قرار دارد.

خرید زمین برای ساخت هتل آپارتمان

اولین قدمی که باید بردارید خرید یک زمین با متراژ مناسب برای احداث هتل آپارتمان است. زمینی که برای هتل در نظر می گیرد با توجه به موقعیت جغرافیایی و استراتژیک منطقه می تواند متراژ متفاوتی داشته باشد اما به طور کلی متراژی حدود 5000 متر مربع یک زمین استاندارد برای هتل آپارتمان است.

به طور کلی هزینه ساخت هتل آپارتمان براساس هر متر مربع مانند هزینه ساخت یک پروژه مسکونی به قیمت زمین، منطقه ای که زمین در آن قرار دارد، متراژ زمین، کیفیت مصالحی که به کار می رود، تعداد طبقات مدنظر و …. بستگی دارد.

با توجه به هزینه هایی که هر روز تغییر می کند و مصالح نرخ ثابتی ندارند نمی توان مبلغ مشخصی را پیش بینی کرد. اما به طور کلی پس از خرید زمین، مهندس اجرایی پروژه طی بازدید از منطقه و بررسی تمامی هزینه ها، مصالح مورد نیاز، مدت زمان اجرای پروژه و …. هزینه حدودی ساخت هتل آپارتمان را مشخص می نماید.

هزینه ساخت هتل آپارتمان در مشهد

هزینه ساخت هتل در مشهد

همانطور که گفتیم هزینه ساخت بستگی به زمین، منطقه ای که قصد ساخت دارید، درجه و دسته بندی هتل، خدمات هتل، امکانات تفریحی و رفاهی، مصالح ومتریال های کاربردی، هزینه های مجوز و شهرداری، طراحی نما و طراحی های داخلی و … بستگی دارد.

برای بازدید و مشاوره رایگان می توانید با شماره 05138467497 با ما در گروه معماری سعیدیان در تماس باشید.